OSKA 2017 aká bola…

oska 2 oska 1

Oska 2017 bola jedným slovom NÁROČNÁ. Kto ju zažil, vie o čom hovorím. Tachometre zastali na čísle 2028km po desiatich etapách, kedy teplomer na Hrebienku ukazoval 6st C, “dažďomer” hlásil preplnený zásobník zrážok a “hmlomer” viditeľnosť 5 metrov. Ale i taká je OSKA a všetko dobre dopadlo …. ETAPY v číslach merali presne nasledovné km:

213km  Hrebienok – Oščadnica

163km Streda nad Bodrogom – Zemplínske Hámre

219km Zemplínske Hámre – Červený Kláštor

186km Červený Kláštor – Hrebienok

….čo by malo dokopy dávať 2028 km. Nad stanovený limit roku 2017 sme si nadrobili teda 11 km. No “LTT”…

“Hajlajty”? Bolo ich neúrekom a pokúsim sa stručne aspoň tie naj čo nám všetkým utkvejú v pamäti.

Prvá etapa /213 km/ –  začala na Hrebienku za krásneho počasia. Počasie celú OSKU 2017 bolo okrem posledných 3 dní prekrásne. Po zjazde a rýchlom výšľape  sa Štrbské Pleso niektorí účastníci pochopili že šliapať priemer 250W sa asi nebude dať skĺbiť s 10 dňovým najdlhším etapákom na Slovensku, a trochu tempo povolili. Krásne počasie celý deň, pán Milan Jurčo s kamarátmi nás viedol väčšinu etapy ako každý rok, privítanie s priateľským obedom ktorý nám v kolibe venovali cyklisti z Oravy pod vedením Milana Pleváka /Ďakujeme za pozvanie/, terezínsky protivietor až do Oravskej Lesnej a finálny zjazd na Kysuce. Príjazd za šera.

Druhá etapa /238 km/ začala skoro ráno v Oščadnici a smerovala od Turzovky na českú hranicu a peknými moravskými cestami sme sa presusnuli cez prechod Červený Kameň až na Považie a po miernom zablúdení v časti Trenčína / kde nevie asi na prvý krát nájsť výjazd na smer Beckov ani rodák ani najmodernejší GPS/ sme o 20:15 dorazili na vrchola Javoriny. Krásny kopec, príjazd “na blikačkách”. Viac nemôžem napísať.

Tretia etapa / 191km/  bola opäť takmer “samá rovina” 🙂 Neoplatí sa nastavovať hlavové zloženie na krátkej prestávke – to už vieme. Príjazd na Kamzík – takmer za svetla ešte.

Etapa štvrtá 244km Bratislava – Starý Tekov. Pekelné horúco – no lepšie ako hmla, dážď a zima, to už vieme teraz.. 🙂 Od úplne pôvodnej trasy Osky sme sa odklonili 20 km za Štúrovom. A boli i melóny tento rok, domáce, plné sprievodné auto. Zbrojníky a celé Levice až do Tekova sa šliapalo už v noci po svetlách. Bažantnica v Starom Tekove nie je zas tak úplne na skok od Nového Tekova ako sme si mysleli…ale ten tatarák pre všetkých o 22:00 stál zato!

Etapa piata – 243km Starý Tekov – Krásnohorské Podhradie. Vlnitý profil, protivietor …ale samozrejme cukráreň v Šahách a obed v našom Bebeku vo Fiľakove. Prvý rok sme nespali pod hradom ale šliapali ďalej smer Krásna Hôrka. Déja vu? Opať príjazd po tme po svetlách? Ou….líder celej OSKY…každú etapu dominoval Jožko Pramuk. Najpodstivejší jazdec, ani v protivetre nešiel zo špice dolu. Darmo, cielená príprava je cielená príprava na 200km etapy. Klobúk dolu Jožko. Nový zelený dres držal zas celú OSKU Miloš Lisický.

Šiesta etapa – Pôvodne oddychový deň 180 km. Večer pred: “…ráno dáme ranajky už na 7:00 v cyklooblečení aby sme sa nezdržovali”. “Vzbura voči oddychovému dňu vyvrcholila jeho úpravou. Dobšinský kopec je NAJ.  Prepáč Jožko za skrátenie, mali sme “nadrobené”. Celkovo teda 100km  Krásnohorské Podhradie – Mlynky- Krásnohorské Podhradie a konečne dojazd s prehľadom za svetla :):)

Siedma etapa – 231km Krásnohorské Podhradie – Streda nad Bodrogom. Konečne sme zaradili opať krásny Gombasecký kopec. Tak krásny až nebol pre Vasiľa a jeho karbónové zlomené riaditka. Ešteže košické cykloobchody naplno fungujú aj v soboty medzi sviatkami. Protivietor až na Dargov a dojazd opať raz za šera na najnižšie položený bod SR. Skončilo krásne počasie:(

163km Streda nad Bodrogom – Zemplínske Hámre: ôsma etapa. Nočný uragán vo vinici mierne utíchol, ráno nás od štartu sprevádzal mierny dážď no celý deň počasie našťastie “uviselo” ltt a od obeda takmer bez kvapiek / hoci bez slnka/ . Popod Sninský Kameň do obľúbeného penziónu sme dorazili o luxusných 16:30:)

219km Zemplínske Hámre – Červený Kláštor

Náročná etapa začla žiaľ v daždi. Striedavo sa počasie mierne ukľudnilo, našťastie v kopcoch známej “zubatej etapy” ktorú sme tento rok predĺžili ešte o 70km sa vietor neprejavoval. Teplota – ltt. na hranici zimy. Nebyť prietrže mračien pod Komárnikom až do Svidníka kde pelotóm kompletne zmokol, mohli sme ušetriť pár suchých dielov oblečenia. našťastie od Svidníka na Orlíky už nepršalo, Bardejov znamenal toho roku iba zastávku v cukrárni a pokračovali sme až na Pieniny. Zima – ale krásna. Cieľ: opať za šera:)

Finálna etapa – 186km Červený Kláštor – Hrebienok. Poslednej etape počasie žiaľ neprialo. Z prekrásneho penziónu  Tri Koruny nás vyhnal dážď…Ale….. mohlo byť i horšie, to je pravda. Dali sme to! Od rána prehánky, silný nárazový vietor, od Oravíc intenzívnejší dážď počas celých “hút”, od Liptovského Mikuláša plus hmla. Pri výstupe na Podbanské a Štrbské Pleso hmla silnela, okuliare museli ísť dolu a na Štrbskom Plese  teplomer ukazoval 6 st C. To bol mrazivý zjazd do Smokovca! Ešteže je Hrebienok na kopci zas.

Všetko dobre dopadlo. Bez podstatných pádov, bez zranení a šťastne.

Ďakujeme všetkým účastníkom! Boli  ste skvelí!

Ďakujeme sponzorom Comextrans a GynFIV a všetkým prispievateľom 2 percent !

Tešíme sa na budúci rok – môžete sa tešiť na novú Osku. Kratšiu. Intenzívnejšiu. Výber najkrajších ciest na SR. Priateľskú k dňom voľna.

Nechajte sa prekvapiť dňa 24.12.2017 kedy sa spustí prihlasovanie!